Friday 19 June 2020

César Manrique :Fran

Well this was a challenging challenge!
I loved the pictures I saw on line, however as I haven’t been to Lanzarote I struggled to get a handle on Manrique’s body of work, and it took me a long time to settle on something.
I finally decided the key components for me were: lanzarote is a volcanic island - dark, textured, lava; Manrique created islands of colour - his cactus garden for instance, his multi-coloured sculptures; volcanic islands quite often produce tiny islands of vegetation and flowers.
So my piece has turquoise representing the sea, with strands of black lava surrounding little islands of red (lava) and green (cactus garden), with touches of colour coming through the black.
I still have to bind it.....

Eh bien j’ trouve ce défi difficile bien que j’ai adoré les photos que j’ai vues en ligne.  Je ne suis jamais allée à Lanzarote et j’ai eu du mal à comprendre l’oeuvre complet de Manrique.  Il m’a fallu du temps pour qu’une idée gel.
J’ai décidé que les éléments clés pour moi étaient: Lanzarote est une île volcanique - l’Ave sombre et texture; Manrique à crée des îles de couleur - Jardín de cactus, ses sculptures multicolores; les îles volcaniques produisent souvent de minuscules îles de végétation et de fleurs.  Ma pièce donc represent la mer, le lave, les îles de couleurs, et les petites taches de couleurs.





4 comments:

  1. J’aime beaucoup ton travail Ana et la manière dont tu as rendu l’œuvre de César Manrique, avec un magnifique jeu de couleurs, c’est lumineux et harmonieusement assemblé.
    On y retrouve tout l’univers de cet artiste : l’eau turquoise, les plissements du volcan, les cactus, les sculptures du vent et les fleurs ! Bravo !
    Comme toi - je ne connais pas Lanzarote – j’ai trouvé ce travail bien difficile…

    I really like your work, Ana, and the path you have followed to make your creation, with a beautiful play of colours, it’s bright and harmoniously assembled.
    The whole universe of this artist can be found in your work : turquoise water, the folds of the volcano, cacti, wind sculptures and flowers! Bravo!
    Like you - I don’t know Lanzarote - it was a very hard work.
    Amitiés
    Denise

    ReplyDelete
  2. Oh je suis désolée Fran, d'avoir attribué ce magnifique travail à Ana ! I'm sorry !
    Je l'aime beaucoup et tu as su rendre d'une manière à la fois très stylisée et très moderne, l'oeuvre de Manrique. C'est vraiment une belle pièce.
    Denise

    ReplyDelete
  3. Fran, your new piece is absolutely superb. You have thought so carefully about the artist as a whole and you have created this beautiful abstract piece to bring all of these things together. It's really a triumph.

    Fran, ta nouvelle pièce est absolument superbe. Tu as réfléchi avec tant d'attention à l'artiste dans son ensemble et tu as créé cette belle pièce abstraite pour rassembler toutes ces choses. C'est vraiment un triomphe

    Claire

    ReplyDelete
  4. Fran
    Inspirée par cette nature sauvage ,tu nous offres une œuvre abstraite en mélangeant les valeurs ,les contrastes et le mouvement .
    Très beau travail .
    Avec toute mon amitié Lydie
    Inspired by this wilderness, you offer us an abstract work by mixing values, contrasts and movement.
    Very nice job .
    With all my friendship Lydie

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.