Wednesday 23 March 2022

Leaves - a concertina book: Stephanie

This is my contribution to the theme of "Leaves".  

 

I decided to use images of leaves in a concertina book and have had fun doing it.

 

I have printed in a number of ways - stencils, carved stamps and printing directly from leaves I collected last autumn and pressed.  I loved the skeletised leaves when printed.  

 

I have used fabric, hand-made paper, khadi paper, and a dryer sheet from the tumble dryer.  One page has leaves encased in leftover candle wax.  The ends of the book are on fabric which has been painted, stamped and then quilted.






 






 

 

Ceci est ma contribution au thème des "Feuilles".

 

J'ai décidé d'utiliser des images de feuilles dans un livre accordéon et je me suis amusé à le faire.

 

J'ai imprimé de plusieurs façons - pochoirs, tampons sculptés et impression directement à partir de feuilles que j'ai recueillies l'automne dernier et pressées. J'ai adoré les feuilles squelettiques lors de l'impression.

 

J'ai utilisé du tissu, du papier fait main, du papier khadi et une feuille assouplissante du sèche-linge. Une page a des feuilles enfermées dans des restes de cire de bougie. Les extrémités du livre sont sur du tissu qui a été peint, estampé puis matelassé.

 


3 comments:

  1. Congratulations Stéphanie for this beautiful Concertina book which gathers these beautiful leaves! I just love it!
    I love your prints on different media that bring out the techniques you master, but also the presentation in a Leporello book. It is really superband we can see that you must have had a lot of fun making it!
    Denise

    Bravo Stéphanie pour ce magnifique Concertina book qui regroupe ces belles feuilles ! J'adore tout simplement !
    J'adore tes impressions sur différents supports qui font ressortir des techniques que tu maitrises, mais aussi la présentation en livre Leporello. C'est vraiment superbe et on voit que tu as dû avoir beaucoup de plaisir en le réalisant !
    Denise

    ReplyDelete
  2. Lovely Stephanie, and so different to your usual style. I love the skeleton leaves - super they didn’t disintegrate in the printing. Great use of different base materials. I look forward to seeing it person.
    Bravo Stéphanie, et si different de ton style habituel. J'adore les feuilles squelettes - elles ne se sont pas désintégrées lors de l'impression. Bonne utilisation de différents matériaux de base. J'ai hâte de le voir personne.

    ReplyDelete
  3. What a pleasant surprise Stephanie for this generous interpretation on the leaves.
    I love !!!! I am seduced by so much creativity, by this meticulous and complete work as always.
    Frankly all my congratulations
    Thank you for having opened the doors of this plant world to us.
    With all my friendship .
    Lydie

    Qu'elle agréable surprise Stéphanie pour cette généreuse interprétation sur les feuilles .
    J'adore !!!!Je suis séduite par tant de créativités, par ce travail minutieux et complet comme toujours .
    Franchement toutes mes félicitations
    Merci de nous avoir ouvert les portes de ce monde végétal .
    Avec toute mon amitié .
    Lydie

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.