Sunday, 21 March 2021

Inspired by John Piper: Ana

 Dear women,


Here goes my creation inspired by the John Piper challenge.

I have always been fascinated by stained glass and have for a long time been wanting to experiment with expressing this love in fabric, and so here was the ideal opportunity. The cathedrals of both Liverpool and Coventry show Piper’s amazing work.


I wanted to produce the effect of stained glass, visible from both sides. I used dyed hemp gauze placed on tulle and then held down via fusible bias binding. Once the front had been completed I turned it over and did the same on the back. The piece is held in the frame via the tulle giving it that suspended effect which was the intention.


If you look very closely you will see the effect of the difficulty of combining a hot iron and tulle even when using great care and attention and the use of baking parchment under the iron. But I have a solution: the two sides of the frame are held together via magnets and so I will be able (with some fiddly work) to replace the tulle when necessary.


I have so enjoyed doing this piece and love the effect. Thank you Fran for the challenge. Wishing you all a pleasant Sunday and a good week ahead. See you all next Sunday.


Hugs to all

Ana








Chères femmes,


Voici ma création inspirée du défi John Piper.

J'ai toujours été fasciné par le vitrail et j'ai depuis longtemps envie d'expérimenter pour exprimer cet amour dans le tissu, alors c'était l'occasion idéale. Les cathédrales de Liverpool et de Coventry montrent le travail incroyable de Piper.


Je voulais produire l'effet du vitrail, visible des deux côtés. J'ai utilisé de la gaze de chanvre teinte placée sur du tulle, puis maintenue par un biais thermocollant. Une fois le recto terminé, je l'ai retourné et j'ai fait de même au verso. La pièce est maintenue dans le cadre via le tulle lui donnant cet effet suspendu qui était l'intention.


Si vous regardez de très près, vous verrez l'effet de la difficulté de combiner un fer chaud et du tulle même en utilisant beaucoup de soin et d'attention et l'utilisation de papier sulfurisé sous le fer. Mais j'ai une solution: les deux côtés du cadre sont maintenus ensemble par des aimants et je pourrai donc (avec un travail fastidieux) remplacer le tulle si nécessaire.


J'ai tellement aimé faire cette pièce et j'adore l'effet. Merci Fran pour le défi. Je vous souhaite à tous un agréable dimanche et une bonne semaine à venir. Rendez-vous tous dimanche prochain.


Des câlins à tous

Ana

3 comments:

  1. Quelle pièce magnifique, Ana, et quelle minutie dans ton travail pour arriver à faire coïncider chaque côté ! Cela donne une pièce très aérée et avec un bel effet de transparence. J’aime beaucoup ! Bravo. Très bon dimanche et à bientôt sur Zoom.
    Denise


    What a beautiful piece, Ana, and what meticulousness in your work to make each side coincide! This gives a very airy work and with a beautiful transparency effect. I love it!
    bravo. Very good Sunday and see you soon on Zoom.

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  2. Ana this is absolutely beautiful, and what a challenge to get it to match together as well as not melt the tulle. I love the tangent you have taken with Piper's work.

    Ana, c'est absolument magnifique, et quel défi de faire en sorte que tout soit assorti et que le tulle ne fonde pas. J'adore la tangente que tu as prise avec le travail de Piper.

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  3. Ana
    Merci d'avoir partagé ton expérience .....Quel travail minutieux, ,précis .
    Utiliser la gaze de chanvre donne cette texture de verre ancien intéressante.
    J'aime ton choix de couleurs si lumineux .
    Tout simplement magnifique .

    Ana

    Thank you for sharing your experience .....What a thorough and accurate job .
    Using hemp gauze gives that interesting old glass texture.
    I love your choice of colors so bright .
    simply beautiful
    Lydie

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