Tuesday 15 February 2022

Les Arbres - Trees: Stephanie


This is my response to the challenge “Trees”.

 

It is based on a walk I take regularly with my dog, along the riverbank, near to where I live.   I love the way the light changes depending on the time of the day or the season and it is always slightly different.  When the sun is rising, or setting, and can be seen through the trees, there is a magical atmosphere and it always raises my spirits.  This is a winter version.

 

I have painted the background onto plain white cotton and then added appliqué to give depth and perspective to the work.  The central tree is appliquéd and then heavily stitched, as is the log in the foreground.  I wanted the tree on the right to seem more three-dimensional, so I painted it separately and stitched it onto felt before appliquéing it onto the background.

 

The work is mounted onto a frame and measures 16” X 16”.

 

 

 

Ceci est ma réponse au défi "Arbres".

 

Il est basé sur une promenade que je fais régulièrement avec mon chien, le long de la rivière, près de chez moi. J'aime la façon dont la lumière change en fonction de l'heure de la journée ou de la saison et elle est toujours légèrement différente. Quand le soleil se lève ou se couche, et qu'on peut le voir à travers les arbres, il y a une atmosphère magique et ça me remonte toujours le moral. Il s'agit d'une version d'hiver.

 

J'ai peint le fond sur du coton blanc uni, puis j'ai ajouté des appliqués pour donner de la profondeur et de la perspective à l'œuvre. L'arbre central est appliqué puis fortement cousu, tout comme la bûche au premier plan. Je voulais que l'arbre de droite paraisse plus tridimensionnel, alors je l'ai peint séparément et cousu sur du feutre avant de l'appliquer sur le fond.

 

L'œuvre est montée sur un cadre et mesure 16" X 16".

 

4 comments:

  1. Tu as su donner une troisième dimension à ton oeuvre par ta perspective avec le détachement des éléments, et de la texture.
    Créer une atmosphère hivernale avec tes couleurs moins apparentes, floues, froides et chaudes, bravo !
    J'ai juste envie de faire cette promenade avec toi.
    Toutes mes félicitations.
    Amitié.
    Lydie

    You knew how to give a third dimension to your work by your perspective with the detachment of the elements, and of the texture.
    Create a winter atmosphere with your colors less apparent, blurry, cold and warm, congratulations!
    I just want to take this walk with you.
    Congratulations.
    Friendship.
    lydia

    ReplyDelete
  2. thats lovely Stephanie. The winter light, the sense of the tree in the forground. As always your perspective is implecable.

    Bravo Stephanie. Beau travail. La lumiere d'hiver, l'arbre au premier plan et ton merveilleuse perspective habitualle. J'ai hate de le voire en vrai un des ces jours!

    ReplyDelete
  3. Quel beau travail Stéphanie, c'est tout à fait ce que j'aime et que je ne suis pas capable de faire : des instantanés de vie, en l'occurrence, tes promenades le long de la rivière. Chaque quilt ou panneau correspondant à un moment donné de notre vie. Bravo, j'aime beaucoup et comme le dit Fran, la perspective est toujours aussi belle !
    Denise

    What a beautiful work Stephanie, this is exactly what I love and am not able to do: snapshots of life, in this case, your walks along the river. Each quilt or panel corresponds to a given moment in our lives. Well done, I really like it and as Fran says, the perspective is still beautiful!
    Denise

    ReplyDelete
  4. Wow Stephanie, another masterpiece. I think the gently glowing sky and long shadows really add to the calm feel of your winter scene. I remember when you showed my this path a few years ago - happy memories!

    Wow Stéphanie, un autre chef-d'œuvre. Je pense que le ciel légèrement rougeoyant et les longues ombres ajoutent vraiment à la sensation de calme de votre scène hivernale. Je me souviens que tu m'avais montré ce chemin il y a quelques années - de bons souvenirs !

    Claire

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.