Wednesday 16 November 2022

Nature in the city: Butterfly Palace in autumn - Agnes

 After trying several options, I have chosen to make another piece in my series "Butterfly Palace" which is the name of the Antwerp courthouse.

 Après avoir essayé plusieurs options, j’ai choisi de faire une autre pièce de ma série « Butterfly Palace » qui est le nom du palais de justice d’Anvers.

The background is made of my own handdyed fabric and the piece is a combination of a collage  and a "confetti" quilt.

Le fond est fait de mon propre tissu teint à la main et la pièce c'est une combination d'une collage et du "confetti". 

Art quilt by Agnes Minnebach, Butterfly Palace in Antwerp, Belgium



5 comments:

  1. Agnés,
    Je retrouve avec plaisir une autre de tes créations sur Butterfly Palase : si différente avec toutes ces variations de techniques qui sont les tiennes .J'adore !!!!
    Sublime interprétation avec cette explosion de couleurs
    Félicitations .
    Bises de Lus
    Lydie

    Agnes,
    I am delighted to see another of your creations on Butterfly Palase: so different with all these variations of techniques that are yours.
    Sublime interpretation with this exhibition of colours
    Congratulations.
    Kisses from Lus
    Lydie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear friends, Chères amies,
      Thank you so much for your kind comments!
      Merci beaucoup pour les commentaires amicaux!
      Bises, Agnes

      Delete
  2. Coucou Agnès
    Voilà une belle interprétation de la nature dans la ville avec un automne tout en couleur. J'aime beaucoup toutes ces couleurs qui illuminent ton travail.
    Bises
    Denise

    This is a beautiful interpretation of nature in the city with a colorful fall. I love all these colors that illuminate your work.
    Kisses
    Denise

    ReplyDelete
  3. I love this new piece, Agnes, and am so glad you decided to work on your new series as part of our Six Dames challenges. I love the way you have just given tiny glimpse of the roof lines of the Butterfly Palace. They are so unique and interesting it makes me want to see more! I think you did a great job with the composition and adding the trees was perfect! Congratulations.

    J'adore cette nouvelle pièce, Agnès, et je suis tellement contente que tu aies décidé de travailler sur ta nouvelle série dans le cadre de nos défis Six Dames. J'aime la façon dont tu viens de donner un petit aperçu des lignes de toit du Palais des Papillons. Ils sont tellement uniques et intéressants que ça me donne envie d'en voir plus ! Je pense que tu as fait un excellent travail avec la composition et l'ajout des arbres était parfait ! Toutes mes félicitations.

    Claire
    xxx

    ReplyDelete
  4. Love the continuation of the theme of Butterfly Palace, and that you've managed so well to integrate it into our challenge of nature in the city. The autumnal foreground is well set off against the blues of the spires and the sky. Well done!

    J'adore la suite du thème de Butterfly Palace, et que tu as si bien réussi à intégrer dans notre défi de la nature en ville. Le premier plan automnal est bien mis en valeur sur le bleu des flèches et du ciel. Bien fait!
    Fran

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.