Sunday 23 February 2020

Marilyn : by Ana


Marilyn 

Finally, I can send you an image of my piece, Marilyn!

The essence, for me, of the original image was the coupling of the glamorous and the domestic characteristics expected from women and so I first wondered how the structure of my piece could be true to this. When in my search I found the two interlocking circles I knew that was what I wanted to use.

Each circle represents the glamorous and the domestic respectively. The first consists of a variety of individual circles of silk, velvet, lace, adorned with beads, pearls and crystals. The second, also consisting of circles but this time either made from common domestic fabrics, dish towels, kitchen cloths, jay cloths and pot scourers or images indicating common domestic essentials.

I thoroughly enjoyed creating this piece as I enjoyed the mind gymnastics that took place in the process. 

Enfin, je peux vous envoyer une image de ma pièce, Marilyn!

L'essence, pour moi, de l'image originale était le couplage du glamour et des caractéristiques domestiques attendues des femmes et je me suis donc d'abord demandé comment la structure de ma pièce pouvait être fidèle à cela. Lorsque dans ma recherche, j'ai trouvé les deux cercles imbriqués, je savais que c'était ce que je voulais utiliser.

Chaque cercle représente respectivement le glamour et le domestique. Le premier se compose d'une variété de cercles individuels de soie, de velours, de dentelle, ornés de perles, de perles et de cristaux. Le second, également composé de cercles, mais cette fois-ci soit en tissus domestiques courants, torchons, torchons de cuisine, torchons en jay et éponges à récurer, soit en images illustrant les essentiels domestiques courants.

J'ai vraiment aimé créer cette pièce tout en appréciant la gymnastique mentale qui a eu lieu au cours du processus.

2 comments:

  1. Ana, je trouve ton interprétation de Marilyn, fabuleuse. Et quel travail de recherche tu as fait ! Bravo. La composition très poussée de ces deux cercles : tissus riches pour l’un et simples linge de maison pour l’autre. Le résultat est vraiment très réussi.
    J’ai hâte de voir toutes nos pièces exposées, afin de mieux voir les détails pour chacune d’elle.

    I find your interpretation of Marilyn fabulous. And what a search job you did! Bravo. The extensive composition of these two circles: rich fabrics for one and simple linen for the other. The result is really very successful.
    I look forward to seeing all of our exhibits, so that I can see the details for each of them.

    Denise

    ReplyDelete
  2. Ana J'aime ton raisonnement, la composition le contraste des couleurs et des matières textiles
    On voit que tu as pris plaisir tant dans ta recherche que dans
    ton travail accompli .
    Très belle création .
    I like your reasoning, the composition, the contrast of colors and textile materials.
    we see that you enjoyed both your research and your work.
    very beautiful creation
    spring kisses from my mountains


    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.