Thursday 24 June 2021

Inspired by Jean-Michel Folon: Claire Passmore

This was a really difficult artist for me to use for inspiration - and I don't really know why! It is not because I do not like Folon's work, on the contrary, I love his use of vibrant colour and the clever 'jokes' he makes, playing around with scale,  ideas, negative space and so on. After several attempts with different ideas I decided to just focus on the title of the piece below, and colour. Here is the piece I chose to inspire me: Couché de Soleil.

J'ai eu beaucoup de mal à m'inspirer de cet artiste - et je ne sais pas vraiment pourquoi ! Ce n'est pas parce que je n'aime pas le travail de Folon, au contraire, j'adore son utilisation de couleurs vives et les " blagues " intelligentes qu'il fait, en jouant avec l'échelle, les idées, l'espace négatif, etc. Après plusieurs tentatives avec différentes idées, j'ai décidé de me concentrer sur le titre de la pièce ci-dessous, et sur la couleur. Voici l'œuvre que j'ai choisie pour m'inspirer : Couché de Soleil.

 

Couché de Soleil: Jean-Michel Folon



 

The careful transition of colour from deep red, through yellow to a faint green is perfect  The small man, looking upwards at the white circle... makes me smile. Has the sun fallen from the sky or is that just a big boulder? - that is for us to decide I guess.

This is my piece, which I have called 'Nocturnal Glow'

 La transition prudente de la couleur, du rouge profond au jaune en passant par un vert pâle, est parfaite -  Le petit homme, qui regarde le cercle blanc vers le haut... me fait rire. Le soleil serait-il tombé du ciel ?  C'est à nous d'en décider, je suppose.

Voici mon oeuvre, que j'ai appelé "Lueur Nocturne".

Nocturnal glow (full sun) 2021 Claire Passmore

 

 



Nocturnal Glow (sunset) 2021 Claire Passmore


 

 

Nocturnal Glow (Darkness) 2021 Claire Passmore

It is made from cotton organdie, as most of my other pieces in this style are. I love the vibrant colour that can be achieved when it is dyed. I hope you like it!

Il est réalisé en coton organdi, comme la plupart de mes autres pièces de ce style. J'adore les couleurs vives que l'on peut obtenir lorsqu'il est teint. J'espère qu'il vous plaira !

 

Thankyou for reading.  Merci de m'avoir lu.  

Bisous,

Claire

3 comments:

  1. Quelle pièce magnifique, Claire. Cette représentation en 3D fait penser aux multiples facettes du travail de Folon, à la fois dessinateur, peintre, sculpteur... Et les couleurs chaudes rajoutent de la délicatesse à ton travail. Superbe, comme à ton habitude !
    Denise

    What a beautiful work, Claire. This 3D representation is reminiscent of the many facets of Folon’s work, at the same time designer, painter, sculptor... And the warm colors add delicacy to your work. Superb, as usual!

    ReplyDelete
  2. Comment Claire ne pas être encore une fois enchantée par ta réalisation en 3D un rappelle au sculpteur J M Folon .
    Pièce remarquable par l'éclat de ces couleurs .
    J'aime beaucoup !!!! Félicitations
    Lydie

    How can Claire not be enchanted once again by your realization in 3D a reminder to the sculptor J M Folon .
    Remarkable piece by the brightness of these colours.
    I like it very much !!!! Congratulations
    Lydie

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.