Friday 31 December 2021

Frida by Stephanie

 

 

At last here is my contribution to “Frida”.  Apologies for the long delay.

 

I decided to create a portrait of my own, with references to Frida’s use of colour and of images of things that were important to her.  In my case – textiles and painting, my favourite flowers and books – with a glimpse out of the window into the countryside.

 

As usual, it is drawn in pencil, then painted with some appliqued pieces.



 

Voici enfin ma contribution à « Frida ». Désolé pour le long retard.

 

J'ai décidé de créer mon propre portrait, avec des références à l'utilisation de la couleur par Frida et des images de choses qui étaient importantes pour elle. Dans mon cas – textiles et peinture, mes fleurs et livres préférés – avec un aperçu par la fenêtre de la campagne.

 

Comme d'habitude, il est dessiné au crayon, puis peint avec quelques pièces appliquées.

 

4 comments:

  1. Stéphanie
    Quelle ingénieuse et originale idée .
    Frida qui te regarde réaliser ta composition ,en même temps je retrouve l'ouverture de ta campagne à la manière de Bonnard .
    J'adore !!!!
    Il y a tant de détails à découvrir
    Félicitations pour cette création .
    Bon réveillon .
    Lydie

    Stéphanie
    What an ingenious and original idea.
    Frida watching you create your composition, at the same time I find the opening of your campaign in the manner of Bonnard.
    I love !!!!
    There are so many details to discover
    Congratulations for this creation.
    Happy New Year.
    Lydie

    ReplyDelete
  2. Hi Stephanie,
    It's a fantastic idea to find yourself in a quilt opposite Frida Kahlo, but in an environment that you love, books, brushes, sewing machine. I really like your very "personal" creation with these little winks between two artists, you and Frida! Really a very nice interpretation!
    Happy new year.
    Denise

    Coucou Stéphanie,
    C'est une idée fantastique que de te retrouver dans un quilt face à Frida Kahlo, mais dans un environnement que tu aimes, livres, pinceaux, machine à coudre. J'aime beaucoup ta création très "personnelle" avec ces petits clin d'œil entre deux artistes, toi et Frida ! Vraiment une très belle interprétation !
    Belle et heureuse année.
    Denise

    ReplyDelete
  3. What a great way to enter the New Year Stephanie, with this wonderful new piece showing you looking so very happy. I hope the rest of 2022 and beyond will continue in the same way for you.
    I like the way you have used Frida to inspire your own self portrait - a very brave move which you have done so well in your own style Congratulations on another great piece.
    Happy New Year!

    Quelle belle façon d'entrer dans la nouvelle année, Stéphanie, avec cette nouvelle pièce merveilleuse qui te montre si heureuse. J'espère que le reste de l'année 2022 et au-delà se poursuivra de la même manière pour toi.
    J'aime la façon dont tu as utilisé Frida pour inspirer ton propre autoportrait - très courageux et tu as fait si bien dans ton propre style. Félicitations pour une autre grande pièce.
    Bonne année !

    Claire

    ReplyDelete

  4. Such a great idea Stephanie, to use characteristics of Frida’s work but give it your own personal twist. I love the colours, the composition and the happiness it shows. And you are the queen of perspective, in my view, I just so enjoy seeing your work. Well done.

    Une si bonne idée Stéphanie, d'utiliser les caractéristiques du travail de Frida mais de lui donner ton touche personnelle. J'aime les couleurs, la composition et le bonheur qu'elle montre. Et tu est la reine de la perspective, à mon avis, j'aime tellement voir votre travail. Bravo xx
    Ana

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.