Thursday 7 July 2022

My Beautiful Monster - at last! Claire




Coucou mas amies!

Here she is, my beautiful monster! I am sorry for the delay in posting my photo here. 

Here in Mauritius almost everything that grows is huge - so I chose the Monstera family of plants for my piece this time. The leaves are such beautiful shapes, and making them extra large was fun to do. It allowed me some space to add some delicate embroidery on some of the leaves. I also allowed myself some artistic licence in terms of colour, adding the purple to the edges of some of the leaves to enhance the 3D effect. The part that took the longest, however was not the leaves, but the support. Using an old metal stand from the kitchen I wound natural Maurituan hemp around it. It took 2 full days!

To finish the underside  of the leaves I decided to add a bit of 'lux' and used gold leaf - it adds a warm glow, but doesn't really show much. Still, I know it is there!




La voici, mon beau monstre ! Je suis désolé pour le retard dans la publication de ma photo ici. 

Ici à Maurice, presque tout ce qui pousse est énorme - j'ai donc choisi la famille de plantes Monstera pour ma pièce cette fois-ci. Les feuilles ont de si belles formes, et c'était amusant de les faire très grandes. Cela m'a donné de l'espace pour ajouter une broderie délicate sur certaines feuilles. Je me suis également permis une certaine liberté artistique en termes de couleur, en ajoutant du violet sur les bords de certaines feuilles pour renforcer l'effet 3D. La partie qui a pris le plus de temps, cependant, n'était pas les feuilles, mais le support. En utilisant un vieux support métallique de la cuisine, j'ai enroulé du chanvre naturel de Mauritanie autour. Cela a pris 2 jours entiers !

Pour finir le dessous des feuilles, j'ai décidé d'ajouter un peu de "luxe" et j'ai utilisé une feuille d'or - elle ajoute une lueur chaude, mais ne montre pas grand chose. Pourtant, je sais qu'elle est là !

Bisous 

Claire

xxx

4 comments:

  1. What a beautiful Monstera you created Claire!! The form of the leaves look very realistic, but by adding the purple and the delicate embroidery, you made it very special , I like it a lot!!

    Quel beau Monstera tu as créé Claire !! La forme des feuilles a l’air très réaliste, mais en ajoutant le violet et la broderie délicate, vous l’avez rendu très spécial, je l’aime beaucoup !!

    ReplyDelete
  2. Claire
    I like the sculptural aspect of your creation and the work of the hemp on your support.
    The colours are bright and with your embroidery give just the right volume to your leaves ....
    I love it !!!!!
    Lydie

    Claire
    J'aime le côté sculptural de ta création ainsi que ce travail du chanvre sur ton support .
    Les couleurs sont lumineuses et avec tes broderies donnent juste le volume qu'il faut à tes feuilles ....
    J'adore !!!!! Bravo
    Lydie

    ReplyDelete
  3. Well done Claire. Monsteras have to be one of my favourite plants - the gloss, the holeyness, the size, and that they climb.... a wonderful piece. The colours so right and you have to look closely for the embroidered detail which is exquisite.
    Bravo Claire. Les monsteras doivent être l'une de mes plantes préférées - le brillant, le trou, la taille et le fait qu'elles grimpent... une pièce merveilleuse. Les couleurs sont si justes et il faut regarder de près le détail brodé qui est exquis.
    Fran

    ReplyDelete
  4. What a gorgeous piece Claire, with those beautiful cutouts in the embroidered leaves and their bright color... we'd love to have it in our living room!
    I admire the way you adapt your work with your environment: the huge leaves of the Monstera, the frame covered with hemp! Bravo !
    Denise

    Quelle magnifique pièce Claire, avec ces belles découpes dans les feuilles brodées et leur couleur lumineuse... on aimerait bien l'avoir dans notre salon !
    J'admire la façon dont tu adaptes ton travail avec ton environnement : les immenses feuilles du Monstera, l'armature recouverte de chanvre ! Bravo !

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.