Sunday 16 October 2022

Stephanie's quilt for the challenge Nature in the city : Le quilt de Stephanie pour le défi "La nature en ville".

Congratulations go to Stephanie for being the first of us to complete our latest challenge! We have had a long break and getting going again is proving to be difficult. Thank you Stephanie for inspiring us to focus and get a move on!

 Félicitations à Stephanie qui est la première à avoir relevé notre dernier défi ! Nous avons eu une longue pause et il s'avère difficile de se remettre en route. Merci à Stephanie de nous avoir inspiré à nous concentrer et à avancer !


I was thinking about when I was a child in the early 1950's, when we used to play on the bombsites. There always seemed to be a Buddleia plant growing out of the brickwork and rubble! I still notice them growing out of walls today.

Je pensais à mon enfance, au début des années 1950, lorsque nous jouions sur les sites de bombardement. Il semblait toujours y avoir une plante Buddleia qui poussait sur les briques et les gravats ! Je remarque encore aujourd'hui qu'ils poussent sur les murs.

Stephanie

4 comments:

  1. Congratulations Stephanie! You really made a beautiful piece.

    Félicitations Stephanie! Tu as vraiment fait une belle pièce.

    ReplyDelete
  2. Stéphanie tu es la première a nous enchanter avec cette originale création urbaine .
    je suis très touchée par ton histoire et par la douceur de l'harmonie de tes couleurs,
    j'adore ton idée sur l'eau tu es dans le vif du sujet avec le réchauffement climatique !!!!!!
    Lydie



    Stephanie, you are the first to enchant us with this original urban creation.
    I am very touched by your story and by the softness of the harmony of your colours,
    I love your idea about water, you are right on target with global warming !!!!!!
    Lydie

    ReplyDelete
  3. Bravo Stéphanie for your work that I loved. I really like this link to your childhood history. Congratulations to you. Denise

    Bravo Stéphanie pour ton travail que j'ai adoré. J'aime beaucoup ce lien à l'histoire de ton enfance. Félicitations.

    ReplyDelete
  4. Stephanie as always your pieces are wonderful. The juxtaposition of the flowers and cranes absolutely brings to life the memories of playing on those old sites!
    Bravo Stephanie. Comme toujours tes pieces sont magnifiques. J'aime les fleurs contre les grues ravive absolument les souvenirs de jouer sur ces anciens sites !

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.