Saturday 4 March 2023

Reflections | Réflexions

Once again, it was hard to choose between the different ideas I had. First I wanted to do a swan and I already had the picture manipulated in GIMPF and had the template ready when I changed my mind and wanted to do a row of houses with their reflection,... But I then decided to only show the reflection of the houses. Here is the result: 


Encore une fois, c’était difficile de choisir entre les différentes idées que j’avais. D’abord, je voulais faire un cygne et j’avais déjà l’image manipulée dans GIMPF quand j’ai changé d’avis et voulu faire une rangée de maisons avec leur reflet,... Mais j’ai alors décidé de ne montrer que le reflet des maisons. Voici le résultat : 



It is a small piece: only 34 x 53,5 cm

I used commercial cottons for the raw edge appliqué.

J’ai utilisé des cotons commerciaux

8 comments:

  1. Bravo Agnès pour ta rapidité, tu es la première à poster ton travail. J'aime beaucoup ton quilt ; les reflets sont tellement réels que l'on a envie de lever les yeux pour voir la rangée de maisons ! C'est vraiment très réussi.
    Denise

    Congratulations Agnes for your speed, you are the first to post your work. I really like your quilt; the reflections are so real that one wants to look up to see the row of houses! It's really very successful.
    Denise

    ReplyDelete
  2. Merci beaucoup Denise! Je suis très curieuse de voir vos créations.

    ReplyDelete
  3. Agnes, this is a really beautiful piece and interprets the theme perfectly. I really like that you did not do the obvious and use the original buildings in the composition (like I did for mine!) Simply having the reflection is much more intriguing.
    The soft colours you have used are also perfect - it is a very relaxing scene. I love it!

    Agnès, c'est une très belle pièce qui interprète parfaitement le thème. J'aime beaucoup le fait que tu ne sois pas allée trop loin et que tu n'aies pas utilisé les bâtiments d'origine dans la composition (comme je l'ai fait pour la mienne !) Le simple reflet est beaucoup plus intrigant.
    Les couleurs douces que tu as utilisées sont également parfaites - c'est une scène très relaxante.

    Bisous, Claire

    ReplyDelete
  4. Thank you so much Claire! This is the quilt I finished the fastest ever, from the moment I actually started it was ready in less than a week.

    Merci beaucoup Claire ! C'est le quilt que j'ai terminé le plus rapidement, à partir du moment où j'ai commencé, il était prêt en moins d'une semaine.

    Bisous, Agnes

    ReplyDelete
  5. Agnès
    Tu as su différencier et nuancer les couleurs pour donner des reflets dynamiques et justes en tonalité :cela donne beaucoup de profondeur , de mouvements .
    ta création est tout simplement magnifique !!!J'adore .
    Avec toute mon amitié
    Lydie
    Agnès
    You knew how to differentiate and nuance the colours to give dynamic reflections and right tonality: it gives a lot of depth, movements.
    Your creation is simply magnificent !!! I love it.
    With all my friendship
    Lydie

    ReplyDelete
  6. Well done Agnes. Lovely picture. Fabulous use of textures and tonal values. Absolutely gives that sort of fuzzy look that reflections have.
    Bravo Agnès. Une belle photo. Utilisation fabuleuse des textures et des valeurs tonales. Donne absolument ce genre de look flou que les reflets ont.
    Fran

    ReplyDelete

Please remember to leave your name if you make a comment. Thank you.